7. elokuuta 2012

Paluuta arkeen

Vaikka lomailenkin vielä tämän viikon, tuntuu musta siltä että arki on pyörähtänyt käyntiin voimakkaammin kuin uskalsin odottaakaan. Pyykkejä pitäisi pestä ja ruokaakin laittaa (olen syönyt kokonaisen kuukauden aamuin illoin ravintoloissa, joten kokkailu tuottaa siitä syystä hieman vaivaa ;)). Kaiken lisäksi olen onnistunut saamaan jonkin pöpön ja olen nyt hieman vilustunut. En tiedä jos sain tartunnan lentokoneesta tai jo sitä ennen, mutta nyt on kuumeinen ja huono olo. Se siis siitä salitreenistä!

Onneksi ehdin käydä viikonloppuna kävelyllä, tehdä hieman lihaskuntoliikkeitä ja joogata. Niin ja meditoida! Olen tehnyt meditaatioharjoituksia jo aiemminkin, mutta nyt olen taas innostunut siitä enemmän. Youtubesta löytää hyviä videoita ilmaiseksi, ja niillä on kiva aloittaa aamu, saada energiaa päivään tai rentoutua päivän päätteeksi. Valitettavasti en ole edennyt meditaatiossa niin pitkälle että saavuttaisin "oikeanlaisen" tuloksen - energisoivat sessiot kun saavat mun uniseksi. Ehkä vaikutuskin muuttuu ajan myötä, sillä olen vasta aloittelija tällä saralla. Meditaatio antaa myös hyvää vastapainoa kovalle urheilulle, sillä välillä musta on tuntunut että keho on kovassa kunnossa mutta mieli ei pysy perässä.

Kipeänä tuo ruoanlaitto ei tosiaan oikein houkuttele, mutta onneksi jääkaapista löytyy paljon kauden marjoja. Poimin muutama päivä sitten karviasmarjoja joita olen syönyt ihan sellaisenaan tai jogurtin kanssa. Äsken tein lounaan sijasta pikaisen rahkamössön johon laitoin rasvatonta rahkaa (piti käyttää viimeinen purkki pois, tästä lähin ostan luultavasti vain täysrasvaista rahkaa) ja turkkilaista jogurttia sekä tuoreita vadelmia. Niin, ja vähän steviaa. Oli niin hyvää, olisi käynyt jopa jälkkäristä! Toivon mukaan nämä vitamiinipommit säästävät mut enemmältä sairastelulta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti