6. heinäkuuta 2012

♫ Papa, I'm a millionaire...

Huh mikä päivä! Palasimme tänään Espooseen ja nyt edessä on viikonloppu pakkaamisen ja viime hetken valmistelujen parissa. Ensi viikolla minä lähden lomailemaan, tällä kertaa vähän pidemmälle kuin kesämökille. Pitkässä matkassa riittää oikeasti paljon valmisteltavaa, ja on esim. mukavaa tajuta että olen unohtanut Visa-korttini pinkoodin... Uuden koodin saaminen kestäisi viikon, ja silloin olen jo nauttimassa drinksuja ja maistelemassa aasialaista ruokaa. Koodia ei myöskään voi saada esim. omasta pankista vaan se pitää tilata ja toimitusaika on tosiaan tuo viikko. Aarrghh!!

Kuva: kermanvalkoista.blogspot.fi

Kävin sitten nostamassa jonkin verran käteistä ja yritän parhaani mukaan penkoa laatikoita jos se koodi tulisi jostakin vastaan... Onneksi mulla on kuitenkin toinenkin luottokortti joten pelaan sitten sillä. Rahaa voi sitten nostella vaikkapa Electronilla joten mulla ei pitäisi olla hätää. Nostin myös joitakin US dollareita hätävaraksi. Indonesian rahayksikkö rupia on muuten siitä hauska (ja samalla ärsyttävä) että yksi euro vastaa kymmentätuhattasataamiljoonaatieskuinkamonetta euroa, ja nyt lompakossa pullistelee siis miljoonien arvosta rahaa. Mitäs sitä nyt sitten ostaisi, vesipullon vai lounaan? Tai jospa sitä oikein törsäisi ja ostaisi vaikkapa uudet bikinit! ;)

Juuri kun olin saanut tuon korttiasian kuntoon tajusin että lähikirjastomme sulkeutuu 15 minuutin sisällä ja olen unohtanut lainata matkaoppaat! Kirjasto on kiinni yli viikonlopun ja avaa jälleen maanantaina, joten en olisi enää ehtinyt lainaustiskille. Onneksi ehdin kipaista kirjastoon, ja nappasin lopulta mukaani vinon pinon kirjoja. Nyt pitäisi vain päättää mitkä noista roudaan mukanani ja mitkä jätän kotiin. Pakkauslista on nyt valmis ja nyt pitäisi alkaa sulloa kamaa laukkuihin. Ja ottaa passikopioita. Ja kirjoittaa matkasuunnitelma kotiväelle. Ja varmistaa lentoaikataulut. Ja tietty kirjoittaa blogipostauksia etukäteen. Ja paljon muuta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti