10. maaliskuuta 2012

Kookosöljystä vielä

Olen yllättynyt tuosta neitsytkookosöljyn monipuolisuudesta: kun olen päässyt sen kanssa vauhtiin, en oikein osaa pysähtyä! Olen jo monet kerrat sivellyt sitä iholleni suihkun jälkeen, ja harvoin olen ollut yhtä innoissani "kosteusvoiteen" käytöstä kuin nykyään. Kookosöljyhän on huoneenlämmössä kiinteää, mutta se sulaa heti kun sitä ottaa käsiinsä ja alkaa voidella iholle. Tuote on tosi öljyinen mutta imeytyy melko nopeasti ja jättää mukavan kookoksentuoksun iholle (tuoksua voisi kuvailla kookoksen ja uppopaistettujen vappumunkkien sekoitukseksi... :) ). Pelkäsin aluksi että tuoksu olisi liian voimakas, mutta vaikka kohdistin yllätyshalaushyökkäyksiä mieheeni niin hän ei huomannut tuoksua ennen kuin kysyin että "etkö tosiaan huomaa mitään erikoista?" ;).

Minun edustava käteni ja kookosöljy juuri sen jälkeen, kun se on sulanut iholleni... :)

Tämä määrä riittää koko kehon voiteluun.

Olen käyttänyt öljyä myös paistamiseen, smoothieen ja uusimpana aluevaltauksena aamupuuroon! Korvasin perus rypsiöljylorauksen/voisilmän teelusikallisella kookosöljyä ja tykkäsin kyllä. Maku oli ihanan kermainen ja sopivan mieto, eli käytän tätä öljyä puurossa myös jatkossa.


Kävin muuten tänään taas ostoksilla Ruohonjuuressa - laitan ehkä huomenna pientä postausta siitä, mitä tarttui mukaan. Nyt alan valmistautua illan bileitä varten, sillä lähdemme kaverien kanssa juhlimaan. :) Hauskaa lauantai-iltaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti