8. marraskuuta 2011

Hot yoga

Liikun mielelläni paljon ja usein myös niin, että hiki nousee pintaan. Rankan liikunnan vastapainoksi käyn toisaalta myös mielelläni pilates- ja joogatunneilla. Valitettavasti nämä käynnit ovat jääneet liian harvoiksi viime aikoina, ja aionkin ottaa itseäni niskasta kiinni. Olen myös jo muutaman vuoden ajan pohtinut menemistä hot jooga-tunnille. Näillä tunneilla joogataan lämmitetyssä huoneessa (yli 30 astetta) ja ideana on, että lämpö edistää kehon liikkuvuutta ja pienentää vammojen riskiä.

Kuumassa joogamista tuskin voi verrata lempeän rauhalliseen joogatuntiin, sillä näillä tunneilla saa varmasti hien pintaan ja kunnon treenin. Olen harrastanut mm. astangajoogaa joka ei aina ole sopinut yhteen alhaisen verenpaineeni kanssa. Sen vuoksi olen lykännyt hot joogaan tutustumistani, sillä olen epäillyt sen soveltuvuutta itselleni. Nyt olen kuitenkin tutustunut pääkaupunkiseudun joogatarjontaan. ja olen ilokseni saanut huomata että valikoima on todella laaja. Hot joogaa järjestetään eri lämpötiloissa, eri pituisina tunteina ja eri tempoilla. On olemassa lempeää hot joogaa ja vaativampaa joogaa. Hot-tarjonta ei myöskään rajoitu pelkkään joogaan, vaan tarjolla on myös mm. pilates-tunteja.

Kaikista kiinnostavin löytö on kuitenkin Solar-tunnit, joita järjestetään niin joogan kuin pilateksenkin osalta. Näillä tunneilla, jotka järjestetään aamutuimaan, treenataan kirkasvalohoidossa. Tämän pitäisi piristää niin kehoa kuin mieltäkin. Minulla ei siis taida olla mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla. :) Otan myös mielelläni kokemuksia vastaan jos joku teistä on kokeillut kyseisiä lajeja!




Kuvat: weheartit.com

2 kommenttia:

  1. Olen kerran käynyt hot joogassa, ja siitä jäi todella hyvä fiilis. Uskomattoman rankkaa se oli ja sen jälkeen todella tunsi liikkuneensa, mutta samalla tunnilla myös huomasin olevani notkeampi kuin yleensä joogatessani. Lämpimästi siis (heh heh :)) suosittelen!

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä! On kyllä pakko kokeilla! :)

    VastaaPoista